At lære nye ting

Der er så mange nye ting, vi kan lære, og det har jeg for nyligt fået øjnene op for. Jeg plejer at bruge tid på at lære mere og mere om emner, jeg allerede ved rigtig meget om. Madlavning, hjemmet, indretning, sådan nogle ting. Men forleden læste jeg en artikel om biler, og indså at der var ret mange ting jeg ikke helt forstod eller var sikker på. Men målgruppen for artiklen ville jo vide alle disse ting! Derfor har jeg besluttet at blive lidt mere alt-vidende, hvis det kan siges sådan, og lære lidt mere i min fritid. Har du tænkt på, hvor meget du ikke ved? Ved du hvad et tændrør i din bil er, og hvordan du fikser det, hvis det går i stykker? Ved du hvad det er for nogle kemiske processer der foregår i hjernen, når vi spiser chokolade? Ved du hvordan man siger “kærlighed” på kinesisk? Og ved du hvordan man laver den perfekte, luftige chokolademousse?

Hvis du ikke ved de ting, så er din næste fridag en god dag at starte på.

viden

Leave a Reply

